Tema: Spring time

Text: valfritt i profilbeskrivning och header

Färger: vitt/ljusgå/rosa/hallonrött

Typsnitt: Trebuchet MS och Marck Script

Bilder: Bild för profil

Egenskaper: speciell div toggel meny, kontakt formulär, ruta för profil, facebook knapp, bloglovin knapp



OBS!!! eftersom denna design är gratis så förstår ni att det är absolut förbjudet att ta bort länken till min blogg.

Om du är intresserad utav göra denna design till din så gör du så här:

För att kunna packa upp filerna så behöver du t.e.x winzip eller winrar

1.Ladda ner den komprimerade filmappen och packa sedan upp den och spara filerna på din dator.



2.Kopiera koderna för stilmallen och alla kodmallarna och klistra in den i din blogg.

3.Ladda sedan upp bilderna till din blogg och ersätt dem i stilmallen och kodmallarna.
Bilderna som ska bytas i denna design är headern, de små iconerna för kommentar formuläret , profil bilden, entryheader bilden, rss bilden, kommentera inlägget bilden och icon bilderna för kontakt & facebook & bloglovin. Du ska även skriva in information i kodmallarna för profilen, e-mail adress och facebook, bloglovin. Allting är gjorda i stora bokstäver så du ser var du ska ändra =)

För att se designen så gå in här: Förhandsgranskning



Har du några frågor så är det bara att höra av sig :)

4 kommentarer

mikaela

08 Mar 2012 19:29

hur gör du headern , tjejen? ritar du henne själv, vilket program?

pernilla

30 Mar 2012 20:28

hejsan jag har denna desginen på min blogg och undrar hur jag gör för att byta profilbild och även vilka mått man ska använda för att få en header i samma storlek? super fin desgin :)

Tess

03 Apr 2012 10:36

Hej tjejen! 

Hittade din bloggdesign på nätet och blev stormförtjust! Har lagt upp den på sidan men kan ej få mail-funktionen att fungera. Har bytat ut till min mail i alla raderna till alla mallarna. Men får bara upp felmeddelande hela tiden. Har du någon lösning? Tackar så hemskt mycket för svar. Med vänliga hälsningar Tess/inheels

iidiotenstankar

10 Jun 2012 16:20

Hej, Den funkar inte för mig. HJÄLP!

Kolla in min blogg får du se.



Kommentera

Publiceras ej