Så kallade boxar med runda hörn kan du både göra med hjälp av bilder eller inga bilder, det e upp till var och en att välja på vilket sätt hur man vill använda sig av olika kodningar.

Denna guiden handlar om hur man gör det utan att använda sig av bilder...

1. Klistra in denna kod någon stanns i din stilmall och ta bort bakgrundsfärgen på din vanliga meny i #side, spara sedan.




2. Gå sedan in i din kodmall och lägg in denna koden vart du vill att din box ska placeras.



Vad du sedan ska för innehåll i din box är ju ett personligt val och jag kan inte guida här för diverse saker som man kan ha i sina boxar.

Men så här kan det se ut om man vill ha t.e.x vill ha senaste inläggen, kategorierna och arkivet i en och samma box.

De markerade gröna är box koderna och det blåa är innehållet du vill ha i boxen.



Resultatet kommer då att se ut så här på din blogg



Har ni några problem så är det bara att fråga, jag hjälper gärna till :)

7 kommentarer

johanna

04 Apr 2010 17:48

hejhej!

du svarade på designadinblogg/forum.

det var jag som hade alla mina inlägg på höger sida & jag tittade om jag hade något extra div i kodmallen, men hittade inget..

så jag undrar om du vet hur jag ska fixa tillbaka alla inlägg? väldigt tacksam för svar :)

Louise

04 Apr 2010 18:45

Tack tack tack tack tack, hur ska jag kunna tacka dig?

Tack Igen och en bamsekram! ♥

Emma

25 Aug 2010 21:20

hej!

hoppas du kollar denna komentaren för jag behöver VERKLIGEN hjälp!

jag har också försökt mig på såna här boxar men det blir liksom inga boxar? det blir mer som en helt vanlig meny för allting är vitt och texten svart? du kan ju kolla min blogg för jag har försökt göra boxar. Och jag har ju tagit bort bakgrundsfärgen på menyn, så det är helt konstigt? SNÄLLA HJÄLP MIG! kram! :)

Emma

25 Aug 2010 21:21

hej!

hoppas du kollar denna komentaren för jag behöver VERKLIGEN hjälp!

jag har också försökt mig på såna här boxar men det blir liksom inga boxar? det blir mer som en helt vanlig meny för allting är vitt och texten svart? du kan ju kolla min blogg för jag har försökt göra boxar. Och jag har ju tagit bort bakgrundsfärgen på menyn, så det är helt konstigt? SNÄLLA HJÄLP MIG! kram! :)

Sadia ♥

29 Aug 2010 16:07

Hej! Jag fattar 0 om hur man gör. När jag delar upp menyn ser det jättekonstigt ut och jag måste bara sudda ut allt igen... :( Snälla, hjälp :(

Linnea

18 Jul 2011 16:51

Hej jag undrar hur man får inläggen i bubblor. Eller jag vill egentligen ha hela "wrappern" Vit fast det ska vara runda hörn både uppe och nere. Vad heter den i kodmallen? :)

tilde

18 Jan 2012 17:48

Hej! Tack så jättemycket för tipset :D Men jag har ett litet problem, längst nere i min box så är kanterna som ska göra boxen rund åkt in lite typ, det är lite svårt att förklara, men kan du kolla på min blogg där nere och se om du kan hjälpa till? :) tilleflicka.blogg.se

tack på förhand :)

Kommentera

Publiceras ej